keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Raskausviikko 12

Melkein siitä hetkestä, kun raskaustesti näytti positiivista haaveilin, että kumpa olisin jo viikolla 12 raskaana. Nythän keskenmenon riski on pienentynyt suuresti, mikä helpottaa mieltä kovasti. Koska blogini perustin vasta nyt, niin ajattelinkin kertoa hieman raskauteni ensimmäisestä kolmanneksesta.

Kun ajattelee kuluneita raskausviikkoja, niin voisin sanoa että olen päässyt helpolla. Todella helpolla. Alkuun minulla oli etovaa oloa, muutaman kerran olen oksentanut koko raskauden aikana. Ja nekin kerrat hampaita pestessäni. Töissä hankaluuksia on tuottanut vaippojen vaihto sekä roskien vienti. Yhtään päivää en ole töistä joutunut olemaan poissa. Ensimmäisillä viikoilla väsymystä oli paljon, menin iltaisin kuuden jälkeen jo nukkumaan, kun töihin aamuvuoroon menin :D Onneksi väsymys on väistynyt. Siinä oikeastaan oli minun ihan alkuraskauden oireet. Olen todella hyvilläni, kun raskauteni on ollut vielä helppo.

Nyt viime raskausviikkojen aikana olen kärsinyt lievistä vatsakivuista, varsinkin nukkumaan mentäessä. Yleensä kyljellään nukkuminen auttaa niin, että pitää tyynyä vatsaa vasten. Vessassa joudun käymään yöllä parin tunnin välein ja päivälläkin jatkuvasti. Ruokailut sujuvat oikeastaan hyvin, liharuokia en juurikaan ole pystynyt syömään. Ällötystä tuottaa jauhelihakeitto ja perunamuussi jostain kumman syystä :D Mielihaluja herättävät raikkaat salaatit, hedelmät, marjat ja karkit. Eli onneksi terveellisellä ruokavaliolla mennään ainakin vielä. Painoa minulta on pudonnut muutama kilo. Muutenkin olen hieman ylipainoinen, joten muutama pudonnut kilo tuntuu tässä vaiheessa vain mukavalta. Kilojahan varmasti tulee kertymään sitten myöhemmin. Turvotuksesta olen kärsinyt jo monta viikkoa. Varsinkin iltaisin vatsa on kuin ilmapallo. On omaan silmään vatsa alkanut jo hieman muotoa saamaan. Töissä on ollut mahdotonta salata raskautta asiakkailta.

Siinäpä minun kulunut raskauteni pähkinänkuoressa. Lopuksi kuva mahasta viikolta 11+0 sekä raskaustesteistä kuva kanssa :)

Rv 11+0


Positiiviset raskaustestit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti